מאמרים


הדפס מאמר זה

11.7.2005  ·  ארגון החתונה

קביעת תאריך לחתונה

עוד שלב מרכזי בתהליך הגדול של ההכנות לחתונה הוא מציאת התאריך המועדף על שני בני הזוג, וכמובן, עליו גם להיות תקין מבחינת ההלכה.

לפני קביעת היום, כדאי לבחון קודם את העונה המועדפת עליכם לחתונה. לשם בחירת יום החתונה, מומלץ לערוך רשימה של תאריכים אפשריים. התחילו בכך שתפסלו את התאריכים הבלתי אפשריים, כגון: אירועים של אנשים אחרים שכבר הוזמנתם אליהם, על הכלות לפסול את ימי המחזור החודשי, שכן ע"פ ההלכה, על מועד החתונה לחול לפחות בתום שבועיים מהיום הראשון של הווסת, ועד היום הראשון של הווסת הבאה. אפשר להתמודד עם התנגשות התאריכים בעזרת גלולות שניתן להשיג אצל רופא, המסדירות את המחזור ודוחות את הווסת.

בעת קביעת התאריך, יש להניח את הדעת על גורמים נוספים מלבד גורמים הקשורים להלכה. אל תשכחו שבחודשים המבוקשים יותר, יש סיכויים גדולים שהאורחים שלכם יוזמנו לאירועים רבים מלבד האירוע שלכם וזה עשוי להשפיע על נדיבותם. עוד יש לקחת בחשבון שבתקופות החגים רבים מתכננים לצאת לחופשה.
רשימת התאריכים המועדפים לחתונה יכולה לכלול ראשי חודש עבריים, אשר נחשבים לימים חגיגיים ביהדות, ט"ו באב-חג האהבה ביהדות, אמצע חודש בו הירח מלא- זהו סמל למזל ולשלמות. אם בכוונתכם להתחתן בתאריך מבוקש, כדאי להזמין אולם או גן אירועים מספר חודשים קודם לכן.
* יש לשים לב לכך שתאריך עברי מתחיל בערבו של אותו יום.

הימים האסורים לנישואין

שלוש תקופות עיקריות בקיץ שלא ניתן להתחתן בהן הן: ספירת העומר, בין המיצרים וחגי תשרי. בחורף, יש לשים לב לחגים, המועדים וימי התענית (צום עשרה בטבת ותענית אסתר) החלים במהלך התקופה הזו, בהם לא עורכים חופות.
בימי ספירת העומר, החלה בימים שבין חג הפסח לחג השבועות, כאשר בעדות המזרח (העדה הקובעת היא זו של החתן) לרוב מותר להתחתן לאחר ל"ג בעומר, ובני עדות אשכנז מחמירים עד חג השבועות. בערב ל"ג בעומר עצמו, וכן בראשי חודש החלים בתקופה זו, אפשר להתחתן. בין המיצרים, התקופה שבין צום י"ז בתמוז לצום ט' באב - אלה ימי אבל על חורבן בית המקדש. בני עדות המזרח שומרים רק על השבוע בו חל תשעה באב, בעוד האשכנזים לא עורכים חתונות במהלך כל התקופה.
כמו כן, לא עורכים חתונות בראש השנה, יום הכיפורים וחג סוכות. ימים נוספים שלא נערכים בהן חופות הם: שבתות ומוצאי שבתות, יום העצמאות, ימי זיכרון לאומיים וערביהם.


נכתב ע"י הילה פדלון, © כל הזכויות שמורות.

תגובות

שם: זכור אותי
אימייל:
http://
תגובה:
 

בחירת הצלם הנכון ליום הגדול כיצד לטפל בעור הפנים?




צרו אתר חתונה פרטי משלכם ותוכלו לשתף חברים ומשפחה מכל העולם באירוע הגדול בחייכם!

הרשמה

חיפוש מאמרים

מאמרים אחרונים

המתנה המושלמת

RSS / Atom