מאמרים


הדפס מאמר זה

10.7.2005  ·  צילום

בחירת הצלם הנכון ליום הגדול

הקלטה של אירוע מסובך כגון חתונה דורשת כישורים מתאימים וניסיון. זהו לא עניין של "כוון את המצלמה וצלם". ישנם מספר גורמים שצריך לקחת בחשבון בעת הקלטת חתונה, רובם גורמים טכניים, אך ישנה חשיבות גדולה לכישורי תכנון וארגון, אישיות וגישה מקצועית.

חתונה היא עסק שזז מהר (למעט טקס החופה ואולי נאומים אם יש) ובצורה ספונטנית- כישורים מיוחדים נדרשים על מנת להיות בכמה מקומות ברגע אחד, לתכנן תאורה וציוד במהירות ועם זאת לא להפריע יותר מידי למהלך האירוע.

עריכה

צלמים רבים מצלמים רק את מה שבטוח נחוץ ומתעלמים מהשאר. החיסרון העיקרי בכך הוא שהרבה צילומים שימושיים וצילומים מעניינים אחרים הולכים לאיבוד. בנוסף לכך, הרבה קטעים "מתים" מהסרט נשארים בפנים.

על מנת לקבל סרט מעניין ומהנה כדאי ליצור מעין קו סיפורי ולהוסיף לעיתים מוזיקת רקע טובה. כל זה דורש יצירתיות והכנסת חומר אמנותי ומעניין.

בקשו לראות עבודות קודמות

בעת בחירת הצלם, בקשו לקבל קלטות דמו של עבודות קודמות שלו על מנת שתוכלו לראות אם איכות הסרטים שהוא מספק עונה על דרישותיכם או לא. מה צריך לבדוק ברמה הטכנית?
  • אחידות של צבעים.
  • ודאו שהתמונות ממוקדות.
  • שימו לב לנדנוד של המצלמה. בתמונות עם תנועה, זה יכול להפריע מאוד בעת הצפייה.
  • הקשיבו היטב לסאונד. האם הוא ברור ללא רעשים מיותרים? בנוסף לכך שימו לב למוזיקת רקע, האם היא מוסיפה לסרט או שהיא חסרת טעם.
  • צפו באפקטים המיוחדים. שימו לב שהם לא נעשים יתר על המידה.
  • שימו לב לעריכה של הסרט. האם זה נראה כאילו היו צלמים רבים או שזה נראה כאילו היה צלם אחד שצילם מאותו מקום במשך זמן רב. כמו כן שימו לב האם המעברים חלקים ומדוייקים או שיש סטיות ברורות של כיוונים וזוויות.

מחירים

צלם לחתונה אינו דבר זול. המחירים נעים בין 1,100 ועד יותר מ-2,000 דולר. זכרו להשוות מחירים בין כמה מקומות וכמובן להתעמק במילים הקטנות של החוזה. יכול להיות שבמבט ראשון שתי הצעות מחיר יראו אותו הדבר אך אחת מהן אינה כוללת את האלבום שעליו תחויבו בעוד 200 דולר.

כמו כן, הקפידו לסכם מראש כמה תמונות יצולמו באירוע עצמו על מנת שיהיה לכם מבחר גדול.

אולי עליכם להסתכל על כך מנקודת מבט כזו שסרט החתונה הוא משהו שתשמרו תמיד ואם לא תשקיעו בו תפספסו את הרגע החשוב בחייכם שלא ניתן יהיה לצלמו שוב.

נקודה נוספת שצריך לזכור היא שהיום יחלוף מהר. יהיו לכם מעט מאוד הזדמנויות לשבת ולהירגע עם כולם וסביר להניח שתחמיצו הרבה דברים, בייחוד מה שקורה בקבלת הפנים, ותרצו לחוות עוד צד ביום החתונה שלכם, הפעם בנוחיות מול מסך הטלוויזיה.

לסיכום, התחשבו בכל ההיבטים, התייעצו עם אנשים רבים ונסו למצוא את הצלם שיתאים לסטנדרטים שלכם בצורה הטובה ביותר.


נכתב ע"י הילה פדלון, © כל הזכויות שמורות.

תגובות

שם: זכור אותי
אימייל:
http://
תגובה:
 

10 טיפים שיעזרו לך למצוא את השמלה המושלמת קביעת תאריך לחתונה




צרו אתר חתונה פרטי משלכם ותוכלו לשתף חברים ומשפחה מכל העולם באירוע הגדול בחייכם!

הרשמה

חיפוש מאמרים

מאמרים אחרונים

המתנה המושלמת

RSS / Atom