מאמרים


הדפס מאמר זה

9.7.2005  ·  ארגון החתונה

ייחודה של טבעת הנישואין

אחת משלושת הדרכים בהן מתקדשת אישה לאיש היא טבעת הנישואין. הטבעת מסמלת את העיגול השלם, משל חייהם של החתן והכלה: עד יום נישואיהם כל אחד ואחד, נפשו חצויה, ובשעת נישואיהם משלימים את המעגל וסוגרים אותו.
אז לאילו פרטים יש לשים לב בעת בחירת טבעת הנישואין ?

ראשית נסקור את המסורת

ע"פ המסורת היהודית, החתן נדרש לקדש את כלתו ולברכה בברכת " הרי את מקודשת לי בטבעת זו כדת משה וישראל". על מנת לקיים את ההלכה כנדרש יש לשים לב לכמה פרטים חשובים: על טבעת הנישואין להיות עשויה מחומר אחד בלבד ולא מתערובת של כמה מתכות. טבעת נישואין צריכה להיות עגולה וחלקה מבפנים, אסור שעל הטבעת יהיו שיבוצים למיניהם אולם לאחר הטקס ניתן לשבץ בטבעת אבנים או לחרוט עליה. החתן נדרש לרכוש את הטבעת מכספו האישי, תהליך הרכישה נעשה בליווי שני עדים שתפקידם להעיד בפני הרב המקדש על כך שהטבעת נרכשה מכספו של החתן. שימו לב שעל הטבעת להיות שווה יותר מפרוטה!

בנוסף לכך, כדאי להניח את הדעת על הנוחיות...
מאחר והטבעת נענדת באופן יומיומי, חשוב מאוד שתהיה תחושה נוחה על האצבע מעבר לצד העיצובי. יש לוודא שהטבעת מושחלת בצורה קלה על האצבע ושלא תהיה צמודה מידי. זאת על מנת שבעת שינויי טמפרטורה (המשפיעים על רוחב האצבע) הטבעת לא תלחץ על האצבע. שימו לב שרצוי להזמין טבעת בסביבות שלושה שבועות מראש כדי שניתן יהיה להתאימה למידה הרצויה.

לסיכום , מאחר והטבעת מיועדת לשנים ארוכות, חשוב שהיא תיבחר מתוך החלטה פנימית אמיתית. השתדלו כמה שפחות להתייעץ עם הסביבה שכן לכל אחד טעם שונה ובסופו של דבר הטעם האישי הפרטי שלך הוא הקובע.


נכתב ע"י הילה פדלון, © כל הזכויות שמורות.

תגובות

שם: זכור אותי
אימייל:
http://
תגובה:
 

בחירת רב הצעות לשירים שניתן להשמיע בדרך לחופה




צרו אתר חתונה פרטי משלכם ותוכלו לשתף חברים ומשפחה מכל העולם באירוע הגדול בחייכם!

הרשמה

חיפוש מאמרים

מאמרים אחרונים

המתנה המושלמת

RSS / Atom