מאמרים


הדפס מאמר זה

14.8.2005  ·  ארגון החתונה

קלי כלות

מה עוד לא כתבו על יום הכלולות? כמעט הכל. לפני שנים היה בתל-אביב סלון כלות עם סלוגן ''מלכה ליום אחד''. ובכלל המוטו ''מלכה ליום אחד'' נפוץ גם היום.

אך למרבה הצער, לא מדובר במלכה, וכבר לא ביום אחד. חודשים על פני חודשים אנו מוצאות את עצמנו רצות ומחפשות אחרי ''השמלה''. אותו בגד שבו נראה כמו מלכה וכשיש שמלה, מאפרת וכשיש מאפרת, מעצב שיער - וכל זאת על מנת להיות גם מלכה, גם יפה, ואפילו לא ליום אחד אלא לשעות ספורות שנגמרות כל כך מהר.

בקיצור, הקשר בין מלכות ליום הזה הוא עומס הנטל שאנו נושאים על כתפנו. ההפקה הענקית שעולה כמה עשרות אלפי שקלים, שמתמצה ברגע אחד בו אנו פוסעים לעבר החופה.

אני כמובן יכולה לספר לכם הרבה מאוד סיפורים סביב החתונה והחתן והכלה אך אנסה להתמקד בתחום המקצועי שלי מתוך כוונה לעזור לכם ככל האפשר.

כשיש כבר תאריך ומקום מגיע שלב השמלה. לעיתים אני נפגשת או משוחחת עם כלות עוד לפני שנבחרה השמלה. אחת העצות שאני נותנת לכלה היא: לסגור את נושא השמלה לפני מאפרת וספר.

יש מקומות בהן ניתן לבצע עסקת חבילה: תסרוקת, שמלה, איפור וכריך בצהרים.. יש מקומות בהן מתבצע גם איפור וגם שיער כעסקת חבילה ואינך יכולה להביא מאפרת חיצונית. יש מקומות בהן תוכלי לשכור שמלה ולזכות בהנחה אצל מאפר מסוים ועוד כהנה וכהנה מבצעים. אבל רק אחרי שסגרת את נושא השמלה את יכולה להתפנות לחפש אנשי מקצוע נוספים.

השמלה:
אל תתביישי להשתמש בדמיונך. עצמי את עינייך ודמייני את עצמך. איך היית רוצה להיראות? אם הגעת ומצאת שמלה לפי טעמך - קחי אותה. אם לא מצאת והחלטת להזמין העזי ותארי בפני המעצב את מה שראית בעיני רוחך. אם את לובשת שמלה ומרגישה בה לא נוח, הורידי אותה. אל תתפתי ללחץ המופעל עלייך מסביב. אצלם זו פרנסה אצלך זו חתונה. דעי כי האינטואיציה בדרך כלל מכוונת אותנו נכון. מניסיוני ומניסיונן של כלות רבות שהכרתי, אם זה לא ''עושה'' לך את זה - זה לא זה. החוק הזה תקף גם במספרה וגם אצל המאפר.

קחי את הזמן שלך בבחירה.

השתדלי להגיע לכל אחד מאנשי המקצוע עם מישהו שאת סומכת עליו במיוחד. אם הספר שאצלו את מסתפרת במשך כל ימות השנה אינו מסרק כלות, בקשי ממנו שימליץ לך. הגיוני שאת מרוצה ממנו וסומכת עליו אם את הולכת אליו במשך כל ימות השנה.

האיפור:
אם אינך מתאפרת בדרך כלל, אם את מתאפרת באופן מסוים השתדלי להיפגש עם המאפר ולהציב את דרישותייך לפני כן. קחי בחשבון שתמונות במגאזינים בדרך כלל שקריות.


את לא יכולה להסתכל על תמונה של דוגמנית ולהגיד ''ככה אני רוצה'' אבל את יכולה לבקש סגנון דומה. בצילומים יש כל מיני טכניקות שבהן הדוגמניות יוצאות נהדר.

מראה ההרואין שיק לדוגמא: מעין קו שחור מתחת לעין עבה באופן יחסי, קו שיוצר תחושה של עין ענקית וחולמנית - בלתי אפשרי במציאות. אלא אם כן הכלה מסכימה להראות מפויחת כאילו מישהו נתן לה אגרופים בשתי עיניה. אבל לעומת זה אפשר לשכור שירות של מאפר מקצועי לפני החתונה ולהצטלם כמו דוגמנית...

בצילומים ניתן להצר אף או לקצרו, ניתן להגדיל עיניים, ניתן לדחוף או להוציא סנטר, האפשרויות הן בלתי מוגבלות. במציאות יקירותיי זה לא עובד. במציאות לטעמי אפשר להחליט על סגנון מסוים וצבעים מסוימים, הדרך הטובה ביותר היא להיות את עצמך אבל מ ד ה י מ ה!!

אנסה לרכז כאן כמה טיפים בדרך לבחירת המאפר האידיאלי עבורך:
  • צרי קשר ראשוני עם המאפר ובקשי ממנו לראות תיק עבודות. הקפידי לראות תמונות של כלות, לא דוגמניות.
  • בשיחה הראשונית רכזי את שאלותייך, נסיונו של המאפר, עבודותיו, מחיר..נסי לתהות על קנקנו ואם יחסו אלייך היה אדיב וסבלני. דינמיקה נעימה וזורמת תורמת לא מעט בבחירת המאפר.
  • קבעי פגישת נסיון, ישנם מאפרים הגובים כסף עבור פגישה כזו, חלקם לא גובים, חלקם מקזזים מהמחיר הסופי. אל תוותרי על פגישת הנסיון, בפגישה זו נערכת הדמיה של מראך ביום החתונה והיא חשובה לאין ערוך. אם את מרכיבה עדשות מגע או מתכוונת להרכיב ביום החתונה, חשוב שתרכיבי אותן גם בתהליך ההדמייה. חשוב שתוכלי לחוש את האיפור עם העדשות ולהתרגל לכך.
  • תיק האיפור: נכון שלא כולן מבינות באיפור, אבל תוך הצצה חטופה לתיק המאפר, תוכלי להתרשם מהאיפור. בדקי שהמוצרים הם היפואלרגיים והמאפרת שומרת על כללי הגיינה נאותים בעת עבודתה.
  • בדקי עם המאפר אם יש לו התחייבויות נוספות לאותו היום. ישנם מאפרים המתחייבים לקבל כלה אחת בלבד, ישנם כאלו המתרוצצים מכלה אחת לשניה. אם חשוב לך!! בחרי את אותו האחד שיקדיש את יום עבודתו ליום כלולותייך.
  • הגיעי לפגישת הנסיון מוכנה: תמונות, דמיון, חלק מבד השמלה, התכשיט ואפילו אופי האירוע. כל אלו תורמים לא מעט למאפר על מנת לגבש מראה שיתאים כמעט באופן מושלם לציפיותייך.
  • הקפידי לבצע את איפור הנסיון לאור יום. גם ביום החתונה את יוצאת לצילומים באור יום. הישארי עם האיפור כמה שיותר זמן, בחני את עצמך מדי פעם במראה, נסי לראות את ספיגתו של האיפור, את מראה העור לאחר כמה שעות. איפור נכון נראה טוב גם בתאורת יום וגם כשמחשיך.
  • אם את מגיעה אל המאפר, זיכרי שאת במגרש הפרטי שלו. הקפידי לבוא עם מישהו נוסף. כך שתוכלי לחוש ביטחון להעיר/להאיר דברים לגבי דרישותייך.
  • אם את לא מתאפרת בכלל, רצוי לדרוש מהמאפר לבצע את האיפור בשלבים ולשתף אותך. אם את שייכת לטיפוס הלא מתאפר, גם האיפור העדין ביותר יראה כבד ומוזר בעינייך. התחושה טבעית ומובנת. המאפר יכול להקל עלייך אם ישתף אותך בכל שלב ושלב.
  • לפני החתונה רצוי לבצע טיפול פנים. אם יש לך עור בעייתי, ככל שתקדימי כך יוטב, כאשר אסור שהטיפול יערך עד שבועיים לפני החתונה. אחרי הטיפול נוצרת ריאקציה בעור וזה עלול להתבטא דוקא ביום החתונה.
  • בשום אופן לא לבצע טיפול פנים או מסג' ביום החתונה. המסג' מעייף מאוד, טיפול הפנים יכול לגרום לתוצאות לא רצויות כגון רגישויות ואלרגיה. אם את נוהגת לטפח את פנייך עם מסכה ופילינג כטיפול שבועי שוטף, אין מניעה לבצע פעולות אלו כרגיל.
  • שיזוף:התזה-עלול להיות מאוד מוצלח בנסיון הראשונה, דוקא ביום החתונה אפשר יהיה לפספס. רצוי לבצע שבוע לפני. מיטת שיזוף: בריא בערך כמו שמש, אפשר לוותר, מי שבכל זאת רוצה – מקסימום שבוע לפני. שמש:מעבר לסכנה הטמונה בשמש – העור קולט את החום ופולט בחזרה, לא כדאי ביום החתונה, לא כדאי גם שבוע לפני. במידה ומתפתחות כוויות עלולים להיווצר קימטוטים וקילופים. מייק אפ לא מצליח לכסות את הנזק.

והתורה כולה כמעט במשפט אחד:
זה לא מה שאופנתי, אלו לא החוקים, זה מה שטוב עבורך. מה שנוח ונעים איתו כשאנו מתבוננות בראי.


מזל טוב ודרך צלחה וקלה בהכנות לחתונה:
באדיבות אתי אלבכרי, מאפרת ומדריכת איפור, מייסדת ומנהלת את פורום חתונות בתפוז

תגובות

שם: זכור אותי
אימייל:
http://
תגובה:
 

טקס החינה המדריך לארגון לחתונה




צרו אתר חתונה פרטי משלכם ותוכלו לשתף חברים ומשפחה מכל העולם באירוע הגדול בחייכם!

הרשמה

חיפוש מאמרים

מאמרים אחרונים

המתנה המושלמת

RSS / Atom