מאמרים


הדפס מאמר זה

29.7.2005  ·  ארגון החתונה

טקס החינה

בחלק מעדות המזרח נהוג לחגוג מספר ימים לפני החתונה את מסיבת החינה הכוללת את טקס החינה, מאכלים מסורתיים והרבה ריקודים. ישנן וריאציות שונות של טקסי חינה, ולכל עדה יש את טקס החינה המיוחד לה.

הזוג מתלבש בתלבושות מסורתיות (שמות התלבושות: אצל המרוקאים- קשוואה אל קבירה- לאשה וכפתאן מעוטר –לגבר, אצל התימנים- התלבושת הגבוהה: תשבוק והתלבושת הנמוכה- קרקוש) המעוטרות בצבע זהב המסמל עושר, בתוספת תכשיטים יפים, מגוונים וכבדים אשר מסמלים את עול החיים החדשים שמצפים לזוג הטרי ואת היופי של הדרך המשותפת שבה יצעדו. נהוג שגם האורחים יתלבשו בתלבושות מיוחדות וירקדו לפני הזוג ושכל המשתתפות בחגיגה יזכו לעיטורי חינה כמו שקיבלה הכלה.

ע"פ המנהג, נערך באותה מסיבה טקס רב רושם שבו צובעים את כפות הידיים והרגליים של הכלה ואף את כף ידו של החתן מאותה חינה. יש לזכור שע"פ המנהג החינה נקנית מכספי החתן, ואמו היא שטוחנת את האבקה בשעת הטקס. קיים מנהג נוסף, שבו נוהגים לעטוף את היד המרוחה בחינה בסרט לבן, זהו סמל לחיים מאושרים יחדיו.

טקס החינה מכיל ברכות רבות המיועדות לחתן ולכלה. באופן כללי, לצביעה מיוחס הגנה מפני "עין הרע". המשמעות של החינה היא להגן ולשמור על הכלה ולאחד את המשפחות לקראת יום החתונה. יש אומרים, שצובעים עם החינה בצורת מטבע כאשר זהו סמל לאיחולים של הצלחה ופרנסה טובה לבית של הזוג. בנוסף לכך, ע"פ אמונה שנפוצה, חינה בעלת גוון כהה מסמלת אהבה גדולה וחיי נישואין ארוכים.
כמו כן, יש אומרים שהכלה מתקשטת באירוע זה על מנת למצוא חן בעיני החתן לפני החתונה, מכאן השם של המסיבה: "חינה" מלשון חן. בנוסף לכך, המילה "חינה" היא ראשי התיבות של המצוות שהאישה מקבלת על עצמה ע"פ המסורת היהודית בעת הנישואין, מצוות אלה הן: חלה, נידה, הדלקת הנר.


נכתב ע"י הילה פדלון, © כל הזכויות שמורות.

תגובות

שם: זכור אותי
אימייל:
http://
תגובה:
 

כיצד לטפל בעור הפנים? קלי כלות




צרו אתר חתונה פרטי משלכם ותוכלו לשתף חברים ומשפחה מכל העולם באירוע הגדול בחייכם!

הרשמה

חיפוש מאמרים

מאמרים אחרונים

המתנה המושלמת

RSS / Atom